Thursday, April 3, 2008

روحا هائمه




تحلق روحى هائمه فى سمائك

وتعشق وقت لقائك
.
.
تنتظرك
.
.
وتحبك
.
.
وتحبك
.
.
يا روحا اخذتنى لعالمك

وجعلتنى هائمه فى اعينك

تلك العينان التى طالما رايتهما ذبت فى عشقهما

بحورا زرقاء اسبح فيهما

الى اين تاخذنى يا مالك نبضاتى

يا من اهديت اليك روحى وسكناتى

اين انت الان؟

ماذا تفعل ؟

هل تسمع؟

هل تشعر؟

نائما .....ام..... يقظ
؟
؟
ستأتى.......ام....... تنتظر
؟
؟
روحى هائمه تهمس باذانك

هل تشعر بهمسها ؟؟
؟
؟
؟
هل تحس وجودها؟؟
؟
؟
؟
تلك الروح التى تركتنى لتعيش بجوارك

تذكرك ليل ونهار

وتتعطر من رحيق افكارك

مازلت لا اعلم كيف سلبتها!!!!
!!!
!!
!
كيف تركتها
؟
؟
هل تترك روحا هاااااااااااااامت فى دنياك
!!!
!!
!
تخلت عن عالمها

لتظل اعينها تتمتع برؤياك

مهما تناسيت وجودها

ستستمر فى هيامها

لانك انت حبها

وسر عشقها

ونبض قلبها

انت ضوء فجرها

ونجم ليلها

يا شمسا تنتظر اشراقها

ستظل هائمه فيك يا من اصبحت مليكها

7 comments:

بنت الصالحين said...

طيب اقولك ايه
ايه يابنتي اللي بتكتبيه ده

لو سمحتي بطلي كتابتك دي


هعيط منك خلاص
عااااااااااااااااااااااا


مستنيه الاقيكي ع النت بقي

كتاباتك رائعه



اسماء احذفي الرد الاول ده وماتتكيش عليه بيبقي فايروس


والله اعلم
سلام

الباحث عن الحقيقة said...

لازلتى عميقة الاحساس ..عميقة المعاني
تحياتي
جيت اسلم على اختى
ازيك يا اسماء

asmaa said...

الحبيبه عاشقه
وحشتينى جدا جدا
ووحشنى تعليقاتك
مقصره جدا معاكى والله بس غصب عنى
احبك فى الله كثيرا كثيرا يا من تحتوينى دائما بوجودك الدائم
انتى الوحيده الى مش بتنسانى

asmaa said...

اخى مسافر
اعتقدت بانك هجرت ما اكتب
عودا احمدا
جزاك الله خيرا على كلماتك فهى تعلو ما كتبت
ربنا يسلمك من كل سوء

Anonymous said...

ربنا ييسر ليكي الامور يا دكتوره
وينولك اللي في بالك
نفسي اشوفك بتضحكي مره بمعنى تكتبي تدوينه احس فيها انك مبسوطه عشان اكون انا كمان مبسوط
تحياتي يا غاليه

asmaa said...

جزاك الله خيرا اخى الفاضل
على متابعتك لما اكتب
وبالفعل كانك تشعر بى
لانى فعلا كنت داخله دلوقتى عشان اكتب تدوينه وانا مبسوطه
يمكن لمحه الحزن هنا فى كتاباتى لان الانسان بيكتب وهو منفعل
اجمل الكلمات ممكن تتتكتب فى لحظات الالم
بس روحا هائمه بالذات انا كنت فى قمه السعاده وانا بكتبها
واضح ان احساسى موصلش لحضرتك
عموما انتظر التدوينه القادمه
يارب تشعر فيها بانى سعيده

Dr.Soha Adel said...

جميل احساسك و جميل تعبيرك